Acerca de

Mano_screengrab-6.jpg

Ny pizzakjede skal vokse nasjonalt og har med seg britisk stjernegründer

Den prisvinnende kundefavoritten MANO Pizza vil ta suksessoppskriften til resten av Norge, og er nå klare til å gjøre en emisjon for åpning av fire nye restauranter i 2022 via Folkeinvest. 

 

MANO er et innovativt restaurantkonsept som selger napolitansk, kvalitetspizza som er optimalisert for take-away. Teamet bak MANO pizza består av en britisk stjernegründer som bl.a. allerede har gjort en pizzasuksess, en daglig ledelse, aktivt styre og eiergruppe med bakgrunn fra selskapsbygging, finans, strategi, revisjon og merkevarebygging.

MANOs første restaurant åpnet i Stavanger i 2019, og er rangert som byens beste pizzarestaurant. I 2021 utvidet MANO med et par restauranter på sentrale lokasjoner i Oslo. Konseptet skal først rulles ut nasjonalt, deretter er et klart mål internasjonalt. 

 

Bli medeier i MANO

Nå blir det mulig å investere i det prisvinnende konseptet. Ved å registrere e-posten din får du beskjed når investeringsvinduet åpner på Folkeinvest.no

Unik investeringsmulighet

INVESTER I DET NESTE STORE PIZZAEVENTYRET

Gründer og daglig leder i selskapet, Stian Sonerud, forteller at kundene har tatt ekstremt godt i mot MANO, over all forventing. Han forteller videre at det har vært en reise med en veldig bratt læringskurve, over grensa mye arbeid tider, men at det har vært utrolig givende å ta et unikt konsept til markedet, og ikke minst gledes over at kundene elsker både pizzaen og konseptet. Stian avslutter med at fortjenesten til det han ser på som starten av en suksess skyldes de svært dyktige ansatte som sum utgjør MANO, og alle andre sentrale støttespillerne.

Hannah viser fram en halvmeter med pizza i MANOS lokaler på Frogner, Oslo. Til venstre i bildet er MANOs roterende pizzaovn på 2,2 tonn. 

Mano_screengrab1-.jpg

Stian Sonerud er siviløkonom med bakgrunn fra finans, og er i dag daglig leder i og medgründer av MANO Pizza AS.  
 

MANO skal bli hele Norges "Go-To" kvalitetspizzasted

- Vi har en unik posisjon i et voksende milliardmarked. Vi  har et unikt utgangspunkt. Nå skal vi skalere opp, og jeg har ingen tvil om at vi som lag er mer enn kapabelt til å gjennomføre skaleringen av MANO på en god måte. Det er ingen grunn i mitt hode til at MANO ikke skal kunne bli det beste pizzaselskapet i Europa.  Jeg har bygd pizzakjeder før, men MANO er så mye mer enn bare en veldig god pizza og et veldrevet sted. Edin Basic, stjernegründer og medeier i MANO Pizza 

Fem gode grunner til å investere i MANO

1. Unik posisjon i voksende milliardmarked

MANO har en detaljert og analytisk tilnærming til alt fra valg av pizzameny til lokasjon. Kombinert med selskapets unike konsept skaper det en helt egen posisjon i et take-away marked verdt 25 milliarder kroner, som bare de neste fem årene er ventet å vokse ytterligere 20 milliarder.

2. Innovativt og prisvinnende konsept
Alt fra innpakningen til kvaliteten på MANOs pizza har vunnet både nasjonale og internasjonale priser:

  • Gull i mai 2020 for innpakningsdesignet av Dieline Awards 2020 

  • Gull i 2020 av bransjeorganisasjonen Grafill: "En sprudlende løsning som bringer et forfriskende nytt formspråk til fast food kategorien. Enkle og effektive virkemidler som navn, farge, illustrasjoner og konsept oser av kreativt overskudd, og gir MANO en herlig personlighet"

  • Sølv i verdens største designkonkurranse, Pentawards, i 2019

  • Kåret til en av Norges åtte beste italienske restauranter av Nordic Choice

  • Høyest rangert blant pizzarestauranter i Stavanger. Åttende høyeste rangerte restaurant av 180 totalt

3. Solid team med erfaren britisk stjernegründer
MANO-medeier Edin Basic står bak Pizza Madre, som i fjor ble kåret til britenes beste pizzeria. Han har også startet en rekke andre pizzasuksesser, som Firezza - kjøpt opp av gigantkjeden Pizza Express. Han vet hva som skal til for å lykkes, og er med på teamet MANO av den grunn. 

Ved siden av Basic består MANO-laget av start-up-fabrikken Arta+, som med sine andre kvalitetsmatkonsepter gir kompetanse, synergieffekter og stordriftsfordeler, det anerkjente brandutviklingsbyrået Heydays, og erfarne konsulenter som gjennom start-ups, PwC, BCG, Pareto Securities med mer har erfaring fra alle faser av vekstreisen, fra start-up til større transaksjoner og børsnoteringer
 
4. Overlegen kundefavoritt
Kombinasjonen av veldig høy kvalitet, relativt lav pris og et unikt konsept har gjort MANO til den best rangerte pizzarestauranten i Stavanger. At de samme gode resultatene oppnås når oppskriften gjentas for de to nyåpnede restaurantene i Oslo bekrefter at konseptet er skalerbart.

Mano_screengrab-8.jpg

"Alle liker pizza, og MANOs sin pizza elsker jeg," sier Finn Terje som er far til daglig leder av MANO Pizza.

5. Sterk merkevare og visuell identitet, som skapt for sosiale medier
MANO har, tross kort historikk, allerede 6.800 følgere på Instagram, nær det dobbelte av snittet til pizzabransjens ledende aktører med betydelig flere lokasjoner. Med et engasjement fire ganger så stort som nevnte aktører og en vekst i følgere på mer enn 140 prosent bare i 2021, viser MANO at det har et sterkt grep om det som er dagens og fremtidens viktigste kundegruppe.
 

Du kan nå bli med som eier i MANO Pizza​